Een weekje werken

scrum.JPG

Scrum

Aan het begin van de week mocht ik de jaarplanning en marketingbudget afmaken. Veel sneller dan normaal want ik gebruik tegenwoordig Scrum. Volgende week heb ik overigens een opleiding tot Scrummaster, want ik denk dat deze methodiek echt de toekomst heeft voor marketing en communicatie.

Motivatie

Daarna met medewerkers bedrijven samen het jaarplan verfilmen tijdens een avondbijeenkomst en binnen een week delen met alle collega’s. De bloopers ook meteen even via Yammer intern delen. Dat wordt intussen erg gewaardeerd. Yammer is een zeer goed intern communicatiemiddel geworden.

Storytelling

Ook nog even Storytelling toepassen.  Mijn reisverslagen vanuit Rome waren een goede oefening. Echt jammer dat je daarvoor even naar zo’n gave stad toe moet ;).

Customer Journey

Na thuiskomst vanuit Rome heb ik een klantpanel met verzekeringsklanten verzorgd. Hele goede gesprekken met echte en zeer eerlijke klanten en al hun kennis meteen doorvertalen naar de Customer Journey. Oplossingen bedenken om die klantervaring nog hoger te krijgen met het team en meteen toepassen. Heerlijk. Iedereen was enthousiast. Het team verzekeren, de klant en dan kom ik ook met een glimlach thuis.

Coaching

Mijn team van marktbewerkers coachen in een inspiratiesessie. Ze even een korte MBTI test laten invullen en een momentje van reflectie. Het vertrouwen in elkaar is groot en er wordt veel gelachen. Dat is prettig een mooie afsluiting van een jaar met geweldige meiden. Volgende week nog even samen eten.

Als laatste deze week ook nog de klantarena doorgenomen met een ander team, in een korte werkvorm 6 concrete verbeterpunten opgepakt. We gaan onder andere veel meer voorbereiden vanuit marktinformatie om ook sparringspartner te kunnen zijn bij de klant. Het was een druk weekje, maar erg fijn om zo te werken.

Tussendoor kijk ik uit naar een andere opdracht. Spreek behoorlijk veel mensen en er zijn genoeg kansen. Ik vraag me wel af of die net zo leuk kunnen worden. Ik ga deze opdracht zeker missen en kan dus per 1 januari een nieuwe geweldig project gebruiken.

Hebben jullie nog ideeën waar ik mijn kracht kan inzetten? Laat het me even weten.

Advertenties

Over Profit-Marketing
Brigitte de Leeuw is sinds 2008 zelfstandig ondernemer en directeur van Profit-Marketing in Tilburg. Profit-Marketing is het bedrijf dat winst maakt voor uw onderneming door marketing en cross-channelmanagement. Zij heeft klanten als ING en Rabobank, maar werkt ook veel voor het MKB. De belangrijkste aandachtsgebieden van Brigitte de Leeuw zijn: Interim-management, marketing, communicatie, innovatie, designthinking, social media, coaching en trainingen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: