Een verzoekje

Het moet me toch van het hart. Van het weekend kreeg ik het volgende verzoek via de mail:

We hebben maandag 3 december a.s. een WAANZINNIGE training staan. Laatste van het jaar en met de insteek een BOOST voor 2013!!

Nu hebben we een ziekmelding (griep) en die persoon is nodig voor de interactie in het team.. anders kan het niet doorgaan… en DAT KAN ECHT NIET! ;(

De training is €395 excl BTW voor een hele dag inclusief materiaal, koffe/thee/water, lunch, materiaal, borrel… en gratis parkeren! Omdat het super lastminute is en je misschien wel dingen moet verplaatsen en geen rekening hebt gehouden met een training.. kan je nu de training voor €149 excl BTW krijgen!!

 

We hebben nog 1 persoon nodig.. dus.. heb je maandag tijd? 🙂

( in de mail stond ook letterlijk de smiley en er zat ook nog een stuk persoonlijke boodschap bij)

Na 3x lezen, had ik het toch echt goed begrepen, ze hebben mijn hulp nodig om een training door te laten gaan en ik mag daar 149 euro voor betalen. Ik schoot in de lach en reageerde als volgt:

Na 3x lezen begrijp ik dat ik 149 euro moet betalen om jullie uit de brand te helpen met de interactie?
Dat is een mooie stunt. Ik wil best komen helpen met de interactie.. Mijn tarief voor de maandag is 149 euro exclusief btw. (korting van 80% voor een dag)
Dus mocht niemand reageren op je oproep, dan is dit wellicht een optie :). Laat het me gerust weten.

Vervolgens kreeg ik binnen 5 minuten een keurige out of office: ” Je mail wordt dinsdag gelezen.” Ik moet zeggen ik kreeg zondagavond nog wel een berichtje. Dat de training heel veel te bieden had en dat ze dit een normaal verzoek vonden. Ik haat de combinatie van spam en echt persoonlijk contact. De mail was verder echt persoonlijk, de reactie ook, maar jongens dit kan echt niet. Zo ga je niet met je potentiële klanten en/of relaties om en mijn spamfilter snapt dit ook helaas niet.

 

Advertenties

Over Profit-Marketing
Brigitte de Leeuw is sinds 2008 zelfstandig ondernemer en directeur van Profit-Marketing in Tilburg. Profit-Marketing is het bedrijf dat winst maakt voor uw onderneming door marketing en cross-channelmanagement. Zij heeft klanten als ING en Rabobank, maar werkt ook veel voor het MKB. De belangrijkste aandachtsgebieden van Brigitte de Leeuw zijn: Interim-management, marketing, communicatie, innovatie, designthinking, social media, coaching en trainingen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: