Wat je zelf leert van cursussen geven.

Cursus voor het mkb over marketing, ict en social media

Het is al velen bekend dat Stephan Lampe van ITXP en ikzelf sinds kort een cursus voor het MKB bij de Bibliotheek Midden-Brabant geven. Gisteren was het tweede deel over ICT en MkB.

In het eerste deel was al gesproken over marketing en wat je allemaal als ondernemer kan doen om optimaal met je klanten in dialoog te komen, meer klanten te bereiken. In een huiswerkopdracht hebben veel deelnemers aangegeven wat ze in de toekomst willen doen.

Daar zaten veel inspirerende ideeën bij, maar voor goede ideeën moet wel je basis op orde zijn. Onder meer in de ICT.

ICT en MKB

Nu leef ik met een ict-er en net zoals hij veel van mij leert van marketing, kan ik ook veel van hem leren. Een les van mijn man, zette mezelf ook weer op scherp. Zoiets als bij de schoenmaker lopen de kinderen vaak ook op kapotte schoenen. Heb ik nu een echte website nodig vroeg ik me af, of is deze blog voldoende? Kijk ik naar mijn bereik van mijn site, dan bereik ik gemiddeld zo’n 150 mensen per week. Ik heb maar 1 of 2 goede opdrachten per half jaar nodig. Dus zit dat dan wel goed? Communiceer ik voldoende door social media om met mijn opdrachtgevers in gesprek te blijven. Wat voegt een website toe voor mij? Allemaal vragen die gisteren naar boven kwamen.

Zoals het in een goede curus gaat roepen goede argumenten ook vragen op en beslissingen dus.

Mijn voornemen

Practise what you preach, dus mijn eigen marketingstrategie nogmaals onder de loep nemen is het eerste wat ik ga doen.

Ten tweede ga ik eens opnieuw goed nadenken over mijn communicatie/dialoog strategie en wellicht toch maar naar een website. Of is deze blog voldoende? Wat zie jij graag anders op mijn site?

ITXP

Advertenties

Over Profit-Marketing
Brigitte de Leeuw is sinds 2008 zelfstandig ondernemer en directeur van Profit-Marketing in Tilburg. Profit-Marketing is het bedrijf dat winst maakt voor uw onderneming door marketing en cross-channelmanagement. Zij heeft klanten als ING en Rabobank, maar werkt ook veel voor het MKB. De belangrijkste aandachtsgebieden van Brigitte de Leeuw zijn: Interim-management, marketing, communicatie, innovatie, designthinking, social media, coaching en trainingen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: