Geïnspireerd door de lezing Social Media


Gisteren heb ik voor het eerst een lezing over Social Media en het gebruik hiervan aan startende ondernemers gegeven. In een leuk café de Ommelanden in Elst hadden zich ruim 40 startende ondernemers gemeld. Een volle zaal en bij mij best wel wat spanning.

Voorbereiding.

Gelukkig had ik me goed voorbereid. Van alle deelnemers heb ik van te voren gekeken hoe actief ze waren op het gebied van nieuwe media. Hieruit bleek dat de doelgroep van de avond erg divers was. Van zoveel mogelijk ondernemers heb ik voorbeelden in de presentatie gestopt. Deze voorbereiding gaf mij veel rust, maar fijner nog na afloop van de lezing kwamen deze ondernemers erg positief naar me toe.

Niveauverschil

Het verschil in de mate van kennis maakte wel dat het lastig was om iedereen tevreden te houden. Voor sommigen ging het veel te snel, anderen hadden op meer diepgang gehoopt. Het is lastig om in 1 uur iedereen tevreden te stellen.

Leermoment

De beste conclusie is dat je dan ook wellicht een lezing moet maken voor beginners en gevorderden. Een workshop met een casus waarbij mensen met dezelfde doelgroep aan deelnemen is wellicht een goed vervolg.

Inspiratie

Al met al kwam ik vol energie ’s avonds om half één thuis. Toen heb ik meteen de presentatie online gezet en de online reacties op linkedin, facebook en twitter uitgebreid bekeken. Natuurlijk ook direct gereageerd op alle leuke berichten. Daaruit bleek dat een groot deel van de deelnemers in ieder geval ook geïnspireerd van de lezing is thuisgekomen. Ik heb nu al zin in de volgende, want niets is leuker dan mensen blij maken.

Neem zelf een kijkje op www.rabostarterscommunity.nl of bekijk hier nogmaals de lezing.

Vragen?

Op de avond zelf heb ik aangeboden vragen via de online media te beantwoorden. Hierbij nogmaals de link naar de presentatie http://www.slideshare.net/vicdotje/lezing-starterscafe

Over Profit-Marketing
Brigitte de Leeuw is sinds 2008 zelfstandig ondernemer en directeur van Profit-Marketing in Tilburg. Profit-Marketing is het bedrijf dat winst maakt voor uw onderneming door marketing en cross-channelmanagement. Zij heeft klanten als ING en Rabobank, maar werkt ook veel voor het MKB. De belangrijkste aandachtsgebieden van Brigitte de Leeuw zijn: Interim-management, marketing, communicatie, innovatie, designthinking, social media, coaching en trainingen.

Plaats een reactie