Mijn roze olifant

Niet aan denken en juist doen.

Waarschijnlijk heeft iedereen het weleens gehad. Je hebt duidelijke instructies iets op een andere manier te brengen. Je denkt constant eraan, niet doen, niet doen, niet doen en dan…. doe je het juist.

veranderen op het laatste moment

Dat gebeurde mij vandaag bij de presentatie die ik moest geven. Ik ben best wel van een logische opbouw en structuur. Net voor de presentatie bedachten we dat de intro wat minder expliciet moest, maar de presentatie kon niet meer worden aangepast.

Op het moment dat ik de intro begon, startte ik in de oude modus en me er galant eruit redden was er eigenlijk niet meer bij. De eerst volgende 5 minuten van de presentatie waren hierdoor zeker minder. Gelukkig hervond ik mezelf in de 2e helft, maar toch met een raar gevoel afgesloten.

Ik denk niet dat het luisterend publiek er last van ondervond, maar de opdrachtgever zeker wel. Hoe herkenbaar het ook is, was voor mij lang geleden.

conclusie voor vandaag

Iedereen heeft het weleens, blijf dicht bij jezelf en pas je wel aan aan de wensen van de klant, maar wel op de manier dat het van jou blijft.

Diep ademhalen en maandag weer fris starten

Over Profit-Marketing
Brigitte de Leeuw is sinds 2008 zelfstandig ondernemer en directeur van Profit-Marketing in Tilburg. Profit-Marketing is het bedrijf dat winst maakt voor uw onderneming door marketing en cross-channelmanagement. Zij heeft klanten als ING en Rabobank, maar werkt ook veel voor het MKB. De belangrijkste aandachtsgebieden van Brigitte de Leeuw zijn: Interim-management, marketing, communicatie, innovatie, designthinking, social media, coaching en trainingen.

3 Responses to Mijn roze olifant

  1. Wat een briljante en ohh zo herkenbare column.
    Tot morgen bij ComMITTO!

    Leontine

  2. Pingback: Tweets that mention Mijn roze olifant « Profmarketing’s Blog -- Topsy.com

  3. profmarketing says:

    tnx en was gezellig bij ComMITTO

Geef een reactie

